Lyrics 歌詞 :

It's late in the evening
天早已暗
Glass on the side
酒杯就在手邊
I've been sat with you for most of the night
已經好幾天 我們一起坐在這裡
Ignoring everybody here
無視眾人的存在
We wish they would disappear
甚至希望他們能消失
So maybe we could get down now
這樣我們才能盡情享受這氣氛

 

I don't wanna know
我並不想知道
If you're getting ahead of the program
我們的發展是不是已經超前你的計畫
I want you to be mine, lady
我只想要你在我身邊
To hold your body close
只想把你抱緊
Take another step into the no-man's land
讓你認識長久以來
For the longest time lady
都沒人了解的我

 

I need you darling
親愛的 我需要你
Come on set the tone
快做個決定吧
If you feel you're falling
如果你已經愛上我
Won't you let me know
為何不告訴我
If you love me come on get involved
如果你也愛我 就和我在一起
Feel it rushing through you from your head to toe
那麼你便能感受到那愛的電流在全身流竄
Sing!
唱吧!
Louder!
大聲點!
Sing!
唱吧!

 

This love is a blaze
我們已經擦出愛的火花
I saw flames from the side of the stage
我甚至能看見那熊熊烈火
And the fire brigade comes in a couple of days
雖然後來火焰還是被熄滅
Until then we got nothing to say and nothing to know
在那之前我們沒聊過天 也不了解彼此
But something to drink and maybe something to smoke
但我們一起喝過酒 或許還抽了菸
Let it go until our roads'll change
完全解放吧 這樣我們也能更認識彼此
Singing we found love in a local rave
在狂歡中大聲唱著We Found Love
No, I don't really know what I'm supposed to say
我不知道我到底該說些什麼
But I can just figure it out and hope and pray
但我真的很希望我所期待的能發生
I told her my name and said, "It's nice to meet you."
我走向她便自我介紹:「很高興認識你。」
And then she handed me of a bottle of water filled with tequila
而她只是遞給我一杯加了水的龍舌蘭
I already know she's a keeper
我早知道這女孩會故弄玄虛
Just from this one small act of kindness, I'm in deep
我卻因為她一個善意的舉動就深陷其中
If anybody finds out
不知道有沒有人發現我對她的感情
I'm meant to drive home but I've drunk all of it now
我本來想開車回家的 但我已經醉得不成人形
Not sobering up we just sit on the couch
因為酒還沒醒只好坐回沙發
One thing led to another now she's kissing my mouth
她卻趁機吻上我的嘴

 

I need you darling
親愛的 我需要你
Come on set the tone
快做個決定吧
If you feel you're falling
如果你已經愛上我
Won't you let me know
為何不告訴我
If you love me come on get involved
如果你也愛我 就和我在一起
Feel it rushing through you from your head to toe
那麼你便能感受到那愛的電流在全身流竄
Sing!
唱吧!
Louder!
大聲點!
Sing!
唱吧!

 

Can you feel it? All the guys in here don't even wanna dance
你知道嗎 來這裡的人目的都不是要跳舞
Can you feel it? All that I can hear is music from the back
你有聽到嗎 那唯一的聲音是來自我身後的音樂
Can you feel it? Found you hiding here so won't you take my hand darling
不必再躲躲藏藏 因為我已經找到你了
Before the beat kicks in again
所以在下一首歌開始之前 牽住我的手吧
Can you feel it? Can you feel it?
你能感受到嗎 我對你的心意

 

Sing!
唱吧!
I need you darling
親愛的 我需要你
Come on set the tone
快做個決定吧
If you feel you're falling
如果你已經愛上我
Won't you let me know
為何不告訴我
Louder!
大聲點!
Sing!
唱吧!
If you love me come on get involved
如果你也愛我 就和我在一起
Feel it rushing through you from your head to toe
那麼你便能感受到那愛的電流在全身流竄
Louder!
大聲點!
Sing!
唱吧!

 

 

Footnote 註解 :

1) No man's land(三不管地帶),指尚未被人所佔領的土地。

2) Rihanna - We Found Love (ft.Calvin Harris)

點我看中文歌詞 via 永遠的日全蝕

3) Tequila(龍舌蘭)是一種墨西哥產的酒,以龍舌蘭草心製成。

 

arrow
arrow

    失焦星人 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()